Friday, December 17, 2010

Sape nak kenal Syeera Sanders?? Kenal jek, ngorat tak buleh sebab Syeera Sanders aku punye

Assalamulaikum..


Mari mengemaskini blog. 
WOOooooohohoo. Berhabukkkk kau. Sawang labah-labah penuh, berselirat sini-sinun.. 
Syuhh! Syuhh!! Blah lah kau segala labah-labah, cicak, lipas, cengkerik. Sebulan aku tak update blog, beranak-pinak dah kau orang ye. (Hoh. Ape yang dibebel ni??)



 

Alolo cumelnye dik Syeera senyum2 gitu



Woot Woot.. Aku sangat teruja bila first time dengar suara SYEERA SANDERS.. Teruja kau. Gadis ini baru berusia 16 tahun, sudah pandai petik2 gitar sambil nyanyi2 okeh. Very outstanding. Kasik tabik sket. Aku respect tinggi2 ni pasal aku sendiri mane laaa nak reti petik2 gitar ni. Menjahanamkan gitar tau ler.



Syeera Sanders.. I lap U lah!



 Semalaman aku search lagu2 budak cumel ni kat youtube. Hah kau. Bukan lagu artis2 melayu dan omputeh jek die pandai. Lagu die cipta sendiri pon ade. Serius layan blues aku time dengar die nyanyi. Kalo tak caye, korang dengar lah sendiri.



Owh, Syeera. Nape la U duduk jauh sangat. I tak mampu nak terbang ke Brunei sana. Meh la duduk ngan I kat JB ni.




video
 Ini lagu latest beliau. Tajuk : Aku Tahu



Best kan? kan? kan? Sila lah setuju dengan diriku. Mane nak dapat budak pompuan umur 16 tahun perform lagu sendiri camni. Ni kalo ade media buat wordpress, confirm melotup! Kalah Yuna agaknye. Kalah dari segi umor je la. Hah!! Ini amaran. Jangan sesekali compare budak ni dengan Yuna, okeh. Masing-masing punye cara yang tersendiri. Both of them got their own talent, that's why they are different.



Ni saat aku post entri ni, adalah di saat bila mana gadis2 seangkatan denganku tengah masyuk layan Korea kt rumah memasing. Hoh, aktiviti korang kat rumah pon aku tau. Hebat tak aku? Ada ciri-ciri sahabat sejati tak? Sape nak berkawan dengan aku sila PM aku. (Apakah?) 



Haih. Mesti la aku tau. Pasal sebelum blah dari kolej aritu masing-masing duk sibuk memenuhkan Cakera Susah Luaran a.k.a External Hard Disk (sangat pelik bila di translate kan, so elakkan guna Google Translate, tak sesuai) dengan Family Outing, performance Super Junior, Wonder Girls, Runnig Man, Got Married dan tah hape-hape lagi tah, aku pon tak paham.




 


Mahap ler. Aku masih di Tadika lagi tuk kenal benda2 ni. Gadis2 aku sume dah khatam banyak2 kali, dah sampai tahap Master dan PhD punye level. Memasing dah layak dapat status Kipas-Susah-Mati. Time lepak borak2 pasal Korea, time makan pun Korea, sebelum masuk tido pun sempat menari2 Korea-senam robik sebelum tido. Sudahnye, aku sorang yang melopong. Aku? Ntah ler.. Tak tau la nape masih belom terpikat dengan benda alah tu semua even gadis2 ni tak pernah give up pujuk aku untuk join diorang.






 Erk, Jauh menyimpang. Back to the point. Asal-usul aku kenal Cik Syeera melalui lagu 150 Juta by Fynn Jamal. Aku dengar2 Syeera punye cover layan abes. Dari situ la aku excited punye gila nak dengar lagi dan lagi dan lagi lagu2 daripada dia sampai la aku tau die ade buat lagu sendiri.




video
150 Juta by Fynn Jamal cover by Syeera



She's ROCK! Got a superb-marvellous-glorious-bright-magnificent-wonderful-excellent talent. Dey...nape aku puji melebih-lebih ni? Ahh. Sesuke ati aku ler. Dah aku terjatuh suka dengan die nak wat camne. Suka itu buta okeh. 



Syeera Sanders, will U marry me? Leh I ajar U camne nak hempuk2 gitar. Pleaseeeee

6 comments: