Saturday, January 16, 2010

1st entry for the year of 2010

adei.......

penat3...sampai sg petani pukul 8pagi..(confirm miss subuh) , mintak driver bas drop lepas dari tol sg petani, tau2 abah & mak dah menunggu tepi jalan, mesti la dalam kereta...

masuk3 kereta, bagi salam (heh, anak yang baik ;p)..kasi cium tangan mak abah.....rindu giler sama mereka berdua neh....hu hu...after breakfast kt restoran mamak, balik rumah, terus siap2 nak pegi kilang..sebelum tu, lepak depan pc kt bilik abang jap, sempat layan fb barang seminit dua..he he..

cik odah dah ready nak bawak pegi kilang...ni sumer LI punyer pasal la aku kena balik umah tatkala long report ku tak siap2 agi..dekat sebulan takde kabar berita mengenai penerimaan aku sebagai student praktikal kt kilang yang satu neh..terpakse la aku pulang ke kampung settlekan sendiri...nak harapkan post express yang dah aku post, jauh sangat ke JB-SP? sampai sebulan takde pape agi..sedey3..

sampai kt kilang, dengan muka confident nye aku cakap kt mak guard kat lam post guard nu, "saya nk jumpe HR bhgn praktikal"..giler punyer keberanian,cam leh jumpe terus jek..ingat aku neh VIP ke? he he he...lepas mak guard tu cakap2 lam telefon, sekali die hulur ganggang kt aku da....ngeee..lantang gak cakap ngn die nye officer...dalam telefon boleh r camtu...dah explain pe masalah, sekali officer die kuar..turun padang beb..nervous gak aku..tapi ensem gak la officer die neh, ade iras eric leong,tapi melayu..ha ha ha..mau aku tak terlepas cakap depan die..kasi respect sket..my officer-to-be(insyaallah)..ha ha ha..

sudah aku ceritakan permasalahan, rupenye aku tersilap alamat...pergh...ni semua tak update punyer pasal la...tapi kan aku dah check kt internet pe..hu hu..so company diorang la yang tak update..he he..still tak nak ngaku salah...takpe3, officer ni dah janji nak call aku sekiranya diorang dah berjaya menemukan document yang aku post...dengan hati gumbiranya kami pulang...

tapi sempat lak aku ajak mak, abah & cik odah pegi melawat kedai kek kat pekan...teringin..he he..aku cekau kek yang paling murah sekali kat situ, dah la cute, coklat flav lak tuh..sukenye aku....

sampai kt counter, aku dah tersengih2 kt mak..paham2 jek mak sebab dah tentu mak yang bayar..tapi aku tengok kat atas counter tu ade kek chiffon, rupenyer abah punyer...chet...ingat kan aku sorang, abah pon same...ha ha ha...mak dah pening layan kami berdua...

kul 3.45ptg td, abah terjerit2 panggil nama aku...suoh tengok gerhana matahari..dah la aku dalam toilet,cepat2 aku setelkan 'urusan' ku..tak senang sunggoh..ha ha ha..abah cakap nak tengok, kena pakai sesuatu yang boleh melindungi mata..aku amik la sunglasses aku lam handbag, tapi tak sempat nak pakai abah cakap, "cari yang lain, yang tu tak sesuai, tak cukup gelap, nanti rosak mata"..kat mana lagi nak carik..abah bagi sunglasses abang dari dalam casing...sempat aku belek brand ape..kuang asam betol abang aku, pakai spek Levi's...huh! tapi still tak cukup sesuai untuk tengok gerhana matahari...

then, abah suoh pulak aku amik sunglasses die kt dalam dashboard kt kereta..berlari ler aku amik kunci kereta yang bergantung..tengok3,still same cam spek aku & abang la...pastu abah tanya, "negative filem kan boleh pakai?"...adoi...abahku yang sorang neh, bape lame da kite tak pakai kamera yang manual tu...mane nak jumpe lagi negatif...hu hu...kesudahnannya, kami tak dapat tengok gerhana matahari...abah start enjin moto pegi masjid, katanya ade buat solat sunat gerhana...ade ek? ngeee...aku pon xtau..mak & cik odah lak lam bengkel, tak kuar2..sian diorang...tak tau pape


*sekadar hiasan*

sampai ke petang gak aku menunggu panggilan dari 'eric leong' neh...takde pape pon...hu hu hu...sungguh sedey...terpakse la aku kuburkan harapan aku untuk wat praktikal kt situ...jom surf kt intenet cari kilang lain sebelum terlambat...

pada kawan2 yg belum de pape respon pasal LI, silalah bersabar dan berikhtiar...good luck!

No comments:

Post a Comment